02 augusti 2009

Vår dag på Getryggen



Efter frukost och packning begav vi oss till vårt eget paradis (eget och eget det är ju Marias lika mycket men ändå) Sol ute och vi parkerade på standen i varsin brassestol. När jag bodde på Bellmansvägen köpte jag detta "set" att ha på ballkongen. På våran gata i stan har det också stått på ballkongen, där vi aldrig sitter. Hur kan man vara så korkad som arkitekt? Skall det vara ballkong skall den ju inte ligga på samma sida som altanen? Vem i håen sitter på en trång ballkong när man har en stor altan i samma läge? Nåväl, vi tog ut gruppen och ställde den på vår egen strand. När vi ställde dit det sa jag att där skall jag dricka rosévin i sommar. Jag försökte få in lite Shirley Valentine känsla och lyckades ganska bra. Till er som inte sett den underbara filmen som heter just Shirley Valentine säger jag bara: Gör det!






Mannen grillar, jag har gjort couscoussallad och vi skall strax äta. Tänk vilken underbar sommardag vi haft! (detta är faktiskt kvalificerat ljug, jag har haft en djävulsk migrän som var imun mot Imigran och spikmatta, men skulle jag skriva om min huvudvärk i alla inlägg skulle den bli för tråkig att läsa. Bara Svenska migränförbundet skulle läsa den, om det finns något) Efter att ha lyckats sova middag är den nu helt borta och jag blir lite mer ödmjuk för livet för var anfall jag har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bortsett från migrän, så ser det ut som ni har det ljuvligt i paradiset.
Jag bara undrar hur sakta dom sista dagarna 4 dagarna kan vara innan semestern.
Så blir det Hudiksvall till att börja med i helgen. Så skönt
Kram mamma

Anonym sa...

Dem fina gruppen kallar jag Grönalunds gruppen !
För:
Dessa stod på jusst Grönalund för en herrans massa år sedan & skulle sedan VIPPS bytas ut till modenare, kan ha varit -70tal om jag minns rätt.
min kära far arbetade på Grönalund om sommrarna
(gissa vem som satt i bilen om helgen & såg då alla kändisar som Björn Skivs osv repade) aja
tappa tråden.
Pappa knyckte då helt sonika ett par sett i Containern & gav bort till nära & kära, behöll ett sett själv det jag lade raskt beslag på då jag insåg väde & skönheten i dessa.

Detta om ingen ting !
Fina är dem <3
Jag har då inte släpat ner dem hit (även om jag ville) dem sitter kära vänner på & har dem till låns !
Kram Kram Lollo