05 augusti 2009

Sol & bad

Blev det i dag då solen sken. Ställde klockan i morse då bilen skulle på verkstaden. Hem i gen och sen vidare ut till stugan.

Väl hemma var jag på Hockey Monkey med Axel och senare på coop. Vi har i dag gjort en fantastisk fisksoppa på bl.a. gösen Magnus fick i förrgår. Lägg till lite lax, räkor, fänkål, palsternacka, lök och vitlök med saffrans aioli till så blir det hur gott som helst!

Bild0257

Efter det hottade vi upp sylt burkarna (hjortron och drottning) med små mössor, etiketter och band, Inte för det behövs men det är ju snyggt!

Bild0258 När jag var på mina ärenden cyklade mannen till “vårt” ställe i skogen och plockade mer gula kantareller. Det finns mycket mer men det är lite för smått ännu. 3 burkar blev det när den förvällts.

I morgon åker vi till Gröna Lund på dagen och Åland på kvällen. Alltså inget inlägg alls (om inte ett på morgonen kanske)

Ha det gott läsarna mina, och var inte rädd för “svininfluensan”*

* en av sönerna är lite hypokondrisk och trodde i dag att fått den eller möjligen TBE. Feberfri och alert lite ont i ett öra försökte jag lugna honom. Djäkla massmedia, sluta “skriv upp” den nya influensan!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jättefina burkar. Vi äter ju väldigt lite sylt, men det är roligt och plocka bär och göra fina burkar måste vara ännu roligare.

Vilket underbart väder ni har fått på er semester, kul!

Både Grönan och Åland på samma dag, vilken dag!!! Ha det så jättekul.

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare. Ha det så mysigt.
Kram mamma