12 augusti 2009

Kräftkalaset

Satan vad gott det är med kräftor! Magnus försök att det koka ny lag visade sig vara bra. Till gjorde vi en kantrellpaj (på kantareller Magnus plockade i går) Till efterätt åt vi hjortronkaka.339 Sören och Ulla som jag känt sedan sommaren 1988. Ulla blev den som skulle introducera mig i arbetet som sjuksyrra på kvinnokliniken, Södertälje sjukhus. Efter någon dag berättade jag min hemlis, att jag skulle ha barn. Då visade det sig att Ulla också var gravid och beräknad samma dag som mig! Ulla fick dock någon vecka tidigt och jag någon vecka sent så det skiljer 2 veckor mellan Sandra och Oskar. Sedan dess har vi hängt ihop, och fått barn ungefär samtidigt alla 3 gånger (det är 3 månader mellan Max och Lukas och Ella kom 7 månader och ett kalenderår efter Axel) Oskar och Sandra har väl aldrig funnit varandra men mellankillarna har ju alltid hängt i hop och småttingarna lekte superbra som små men tyvärr inte längre.

P8110008 Och här ser ni just Ella, de andra barnen är så stora att de inte går att få med. Lukas gick dock att övertala om han fick annat än kräftor.P8110003 Upp med tuppen i morse för att köra Axel till hockeyskolan. I dag en blank dag framför oss. I love it!

Inga kommentarer: