02 augusti 2009

Källfjället i bilder

Vi staplade massa ved, otroligt vad vi vandrat och jobbat med kroppen. Ingen dusch har vi och det saknar jag enormt!P7280010 SyltkokningP7290032

En sädersärlefamilj har flyttat till vår stuga. Underbart tama och gulliga! Trodde pappa börjat bli gaggig som börjat prata med fåglar men vi blev betuttade i familjen sädesärla allihop!P7290035

Fika på altanen (snodde rabarber från Gunnar) och bakade pajP7290033 Underbart vackra utsikter, frisk luft och motion får man alldeles gratis i de svenska fjällen (och umgänge med varandra)P7280005

I går var vi till Ulla som fyllde 44 år (glömde kamera) Nu är vi på väg till Getis för lite sol och bad (tar med en dator så inlägg kommer i  kväll) Min allra käraste vän Eva har träffat en karl. Han tycker tydligen att min blogg mer liknar en farmors. Kanske det blivit lite väl mycket inlägg om  blommor, svamp och sylt på sistone?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Vad glad jag blir för Evas skull, kul!

En farmors blogg är väl ändå att ta i tycker jag. Säger jag som bara skriver om båtar, blommor och ogräs :-)) TANTVARNING, I know....

Maribella sa...

En karl till Eva, underbart!

Så mysigt det ser ut, har nog blivit fjällfrälst!
Lite farmorvarning när ni kokar sylten på vedspisen är det allt...! Men vem bryr sig?!?
Kram

Åsa sa...

Vad skönt att få jobba med kroppen. Själv höll vågen på att gå sönder efter tre veckors semster. Tydligen så funkar inte min öl och chips-diet som jag ville...

Anonym sa...

Och jag som är mormor, då vågar jag inte skriva om sylt och saft kokning.Vad blir jag då???
Ser bra ut med all ved utanför vedboden. Är det fullt i vedboden?
Evas gubbe, är det han vi träffade på Tok Åsas kalas?
kram från Gotland
Gun