23 augusti 2009

Hemma!

För första gången i mitt liv landade vi 1,5 för tidigt i går kväll/natt! Hur är då detta möjligt? Jo, Samos har en av världens minsta flygplatser (kort start och landningsbana) och planet orkar inte/hinner inte (vad vet jag) lyfta om det är fulltankat. Alltså måste man mellanlanda för att tanka någon stans. Men vi hade väl medvind eller så chansade man för vi slapp mellanlandningen och var således hemma i Södertälje 00,15. Vi hann således sortera post, läsa i kapp Länstidningar innan vi lade oss.

Utsikten från vår balkongP8160037

Innan vi åkte laddade jag ner de sommarprogram jag var intresserad av att höra men missat i sommar. Om det vill jag säga: Gör det, det ligger ännu kvar ett tag på sr:s hemsida. Sommarprogrammen skall man lyssna på i ipod eller bil, inte när man gräddar pannkakor med barnen kring benen (jag har provat) Man måste lyssna aktivt. Dessa har jag lyssnat på under vår semester vecka, de markerade med en * är det jag tycker man inte får missa:
Cecilia Frode, Frida Hyvänen, Helena Von Zweigberg, Håkan Nilsson, Joe Labero, Johan Lindeberg*, Katerina Janusch, Lena Phillipsson*, Malin Baryard Johansson, Mattias Dahlgren, Prinsessan Birgitta, Elizabeth Gummesson*, Hasse Alfredsson, Herman Lindqvist*, Ingvar Kamprad, Johan Eliasch*, Jörn Donner, Kristian Luuk*, Madeleine Westin*, Malin Åkerman*, Ola Salo*.

Jag har lyssnat på andra också (live) och bland de tycker jag Morgan Alling, Arash Labaf och Alex Schulman var jättebra.

Smakar öl någonsin godare än så här?P8160033 Läst har jag också gjort under mina lata dagar på stranden. Jag har läst:

Mörkt vatten – Joyce Carol Oates (den första boken jag läser av Oates som inte var särskilt bra)

Sommardöden – Mons Kallentoft (bra!)

Änglar och Demoner – Dan Brown (Oh, my god vilken SKITBRA bok) Nu längtar jag efter att sätta ögonen i Da Vinci koden och hans tredje bok som kommer ut i september. Filmerna skall också ses förstås. Magnus tyckte dom var lika bra.

En snygg karl i en urgullig liten fiskby, KokkariP8160040

På väg till “lugna” stranden passerade man massa “kodak-moment”P8180063

P8180062

Utsikten från vårt poolområdeP8180079

Magnus fotar. Jag är ingen som har ro att ligga och pressa. Jag brukar således stå i vattenbrynet och lyssna på ipoden eller läsa. Vaderna är väl den kroppsdel tillsammans med öronen som jag inte skäms över att visa.P8200094 Ser inte så snäll ut men god var den! (tilläggas bör att vi hittade inställningen för närbilder på kameran)P8200109 Vackra blombuskar på väg till poolenP8220123

I dag väntar middag med alla barnen. Tvätt och handling samt om tid finnes lite kantarellplockning.

Tjingeling

5 kommentarer:

Lotta sa...

Välkommen hem kära du!
Ladda ned sommarprogram i Ipod skulle jag vilja kunna :-)) Har varken ipod eller kunskapen att lyckas med denna bedrift.

Är på landet och njuter av Läckbergs Sjöjungfrun.

Åsa och Åsa sa...

Wow, vilka fantastiska bilder! Kokkari ser betydligt mysigare ut än Karlovassi. Vilka färggranna hus!
Välkomna hem till Sverige.

Maribella sa...

Ser verkligen fint ut!! Om ni haft det lika bra som det låter så har nog semestern varit en 10-poängare och ni är utvilade och redo att ta tag i svinifluensan igen...!

Har ni bokat tjejresa förresten? Vart bär det av? Vilket datum är det?

Kram från mej som är lite små pirrig över imorgon!

Anonym sa...

Gu så vackra bilder. Du har ursnygga vader! Jag började jobba igår, pang in i vardagen efter 6 veckor ledigt. fast jag har längtat och varit och hälsat på. Bra att du får hjälp att städa i svin högen, hihi
kram kram från store syster
Ses i morgon!

Anonym sa...

Karlovassi är underbart!!