29 augusti 2009

En bra dag!

Imorse knackade det på dörren och döm om min förvåning: min pappa stod där. På väg hem från Norrköping tittade han förbi! Jag som skulle till Stockholm fick sällskap av både pappa och Axel. Här står dom på söders höjder och tittar ut.Bild0315

Dagens fynd. På Nilsons i gallerian (dit jag alltid går för att köpa en fettfri frozen youghurtglass när jag är i Stockholm) Hade kostat 2150:-, var nedsatta till halva priset, och nu var det 70% på det. Således blev stövlarna mina för 345 riksdaler. Jag blir glad i hela kroppen en hel dag av att göra ett sådant klipp!Bild0318

Detta var det egentliga ärendet. Detta armband köpte jag för ett presentkort jag fick när jag fyllde 40 år (av Kamilla, Ulla och Eva) men antingen har jag fått fetare handleder eller så har smaken bara ändrat sig att jag vill ha ett som hänger. Så från 17 cm har jag förlängt det till 18 cm, stor skillnad på en cm. Sen måste de har någon slags superputs för det ser fanimig helt nytt ut! Bild0316 I kväll skall vi ha familjemiddag. Alla kommer men Oskar har jag inte fått tag i (och har ingen större förhoppning om att han kommer närvara)

Det här har mannen roat sig med när jag har varit i stan med pappa och sonen, massor av kantareller! Det blir således en liten kantarelltoast till förrätt i kväll :o)

Bild0320

2 kommentarer:

Åsa sa...

Satan så tråkigt med tajmningen av vår Umeåresa. Åsa ligger sjuk i hotellrummet och jag hade ju kunnat umgås med er på dagen. Ibland har man liksom inte flyt.

Lotta sa...

Åh vad roligt att fynda billiga stövlar!
Armbandet är så fint så fint och så mycket du. Tack för tidningarna vännen.